Blogger Backgrounds

Khamis, 7 Julai 2011

Mengapa BERSIH bukan antivirus 2.0

Tiba-tiba rakyat Malaysia suka akan kebersihan tetapi ada juga yang tak suka kebersihan. Dalam suka atau tidak, yang penting masing-masing ada pendapat dan mempertahankan diri masing-masing, untuk pro atau contra mereka sahaja yang membicarakan, Jika kita suka kebersihan maka secara totalnya kita akan cakap kekotoran itu memang langsung xberguna. Maka jika kekotoran yang kita suka maka secara totalnya kita kata kebersihan itu xberguna langsung.

Suka atau tak suka boleh dijadikan peperangan bagi mempopularkan diri. Guna apa sahaja cara untuk popular sehingga sanggup melanggar perinsip hukum dan tabii manusia bahawa ada perkara yang xbetul di katakan betul sebab nak populor. Kalu di fikir nyamuk itu memang tidak berguna tapi setiap ciptaan itu ada pro dan contra nye, sebab manusia ada otak jadi fikirkanlah.

8 Tuntutan menuntu kebersihan:

-Bersihkan senarai undi

-Mereformasikan undi pos

-Gunakan dakwat kekal

-Akses media bebas & adil

-Masa berkempen minima 21 hari

-Kukuhkan institusi awam

-Hentikan rasuah

-Hentikan politik kotor

Demonstasi di katakan aman, emm aku xyakin bleh aman kalu dh ramai2 yang dtg dengan mcm2 pemikiran dan fahaman, mesti ada yang degil, wat di tempat awam merupakan satu kebahayaan...Orang pergi tengok bola pun aman tapi balik berdarah2 sebab bertumbuk, uhh xpercaya aku..

0 Komen: