Blogger Backgrounds

Rabu, 30 Mei 2012

Uh Lama Ilang Nyer


Aku seakan lemah idea ingin mencatat sesuatu, mungkin faktor kerja atau juga mungkin faktor kesihatan, sebab minggu lepas juga aku kena sakit mata, down seminggu MC. Pehh MC paling lama sejaka aku memulakan kerjaya rasanya.

Rabu, 9 Mei 2012

Cerita PeroduaKU


Aku sedang sibuk mencurah idea untuk cerita ini, yup aku salah seorang pengguna perodua. Jentera ini telah bersama aku hampir 11 tahun. Ia tetap di sisi dengan kenangan yang kami bina bersama. Tunggu cerita siap hehehehe!

Isnin, 7 Mei 2012

Berani Punya Budak



Sabtu lepas aku berpeluang menyaksikan filem ini, memang aku biasanya akan teruja dengan filem-filem Afdlin Shauki. Mempunyai genre lawak yang berbeza dengan pengarah lain. Namun filem ini membuatkan aku begitu kecewa dengannya, apa sudah jadi? Filem yang aku rasakan tak layak menerima walau 1 bintang pun dariku. Memang semua tak kena dengan filem ini. Pelakon dan perjalanan cerita yang entah apa2. Cuba membuat filem beraksi flash back dari penceritaan tetapi aku lihat tiada kekuatan langsung, cerita tidak jelas, nak ke mana jalan cerita pun tak jelas. Selepas itu cuba membuat pergerakkan mulut seolah-olah alih bahasa (mungkin afdlin teringat cerita salmonella yang dibuat nyer dahulu) tetapi kesilapan mudah timbul iaitu menggunakan suara yang sama bagi 3 ke 4 watak, jadi penonton gagal membezakan watak di tambah pula siapa yang bercerita (pd polis semasa di soal siasat) atau bahasa real action pelakon dipaparkan?

Terus terang aku kecewa dengan filem nye kali ini. Aku sanggup korbankan tayangan the Avenger demi lawak afdlin tetapi hampa. Mungkin akan datang aku akan fikir 5 kali menonton filem nye.

Mamat Khalid hope anda xakan menggecewakan aku untuk filem anda akan datang kerana aku masih menaruh harapan tinggi mutu lawak anda, jangan hilangkan keyakinan aku seperti filem Afdlin.

Aku memang kecewa.

Jumaat, 4 Mei 2012

Takziah Untuk Keluarga Bob KU2



Mendapat berita awal kematian arwah 4,38 petang semalam melalui blog mazidul. Mulanya agak curiga selepas 17 April lepas juga menyatakan dr sumber lain bahawa arwah meninggal. Namun selepas di selidiki ternyata berita 4 Mei adalah realiti.

Aku melihat kesusasah arwah di kaca TV berjuang melawan penderitaan, dengan jelas juga sepanjang Maharaja Lawak Mega yang lepas, arwah hanya mampu duduk sahaja ketika membuat persembahan.
Dan di tambah pula engan suapa-suapan dari berita di Melodi TV3.

Aku agak kecewa dengan perkhabaran palsu kematiannya pada 17 april lepas, dan yang lebih membuat aku rasa terkilan mengenai statament David Teo pada melodi 2 minggu lalu mengenai bayaran kepada arwah.

"... kita kesian dia laaa dari dahulu sebelum saya jumpa dia, dia sudah ada masalah kesihatan. Dia minta saya untuk bagi peluang bekerja. Saya kata, kamukan ada masalah kesihatan. Boleh ke kamu kerja? Dia kata boleh. Sebelum dia pergi saya punya lokasi, so hospital Tawakal saya bersama dia punya kru hantar sumbangan untuk tolong dia melunaskan baki daripada Tawakal, RM5, 000. Tak payah pinjam, saya bayar kamu sumbangan. Apabila di dalam sedih, production manager bawa dia pergi, bukan seperti yang ditunjukkan pada gambar sebab dia lelah bukan dia jatuh. Saya terkilan sebab kata saya abaikan. Kalau dia hendak minta gaji, itu sedekah, dia boleh terus kepada saya. Tak perlu melalui publisiti seperti saya menganiayai dia. Tak adil bagi saya lah ... Tuhan kata memaafkan orang, kita akan banyak rezeki. Saya sentiasa memaafkan banyak orang ... Dia bagi tahu kita, biar saya hantar pegawai, saya pun sentiasa di luar negara. Tak ada masalah, dia orang sakit. Sekiranya dia mahu MINTA SEDEKAH, beri tahulah tetapi jangan menganiaya orang lah"



Kenyatan di atas diungkapkan oleh David (sumber : tonton.com.my) sewaktu dihubungi oleh wartawan Melodi melalui telefon dan kenyataan terbabit disiarkan di rancangan hiburan secara langsung terbitan TV3 itu, dua minggu lalu. : Sumber : http://www.mazidulakmal.com/

Bagi aku perkataan MINTA SEDEKAH keterlaluan dan terpulang pada David menyatakan maksud bagi sebutannya itu kepada semua selepas ini

Yang pergi tetap pergi semoga arwah tenang di sana.

Khamis, 3 Mei 2012

Bersih yang membuat sampah






28 April 2012, pertama aku telah menasihatkan rakan-rakan supaya jangan ke Kuala Lumpur, yang lebi mencuit hati aku, ada juga kengkawan yang tak tahu langsung bersih akan wat demonstrasi pada hari berkenaan. Tersentak dengan info aku itu mulalah menanya jalan-jalan yang mereka ingin pergi, wah macam tahu sangat aku ni nama jalan kat KL tu, usah KL jalan tempat aku duduk pun aku tak tahu mana angka jalan no 2 mana jalan no 22. Senang cerita nama tempat yang bernama Kuala Lumpur tu xboleh di jejaki pada 29 april itu.

Tengahari 28 April aku mula mendapat perkembangan terkini di siaran televisyen Malaysia, Yup berish adalah sama sahaja dengan versi sebelum ini, perhimpunan yang dikatakan aman telah berubah menjadi ganas. Haii apa sudah jadi? Jadi lepas ni kalu ada bersih version lain, aku automatic tak percaya dah.

Siapa betul? Siapa salah? Entahlah pada asasnya aku tak setuju perjuangan dijalanan bergini. Persoalan utama aku? Adakah yang memulakan huru hara pada perhimpunan bersih itu bukan dari kalangan mereka orang Bersih? Contoh di sebuah padang ragut semuanya lembu, tiba-tiba ada kambing menyamar jadi lembu? Anda perasan? Mungkin Berjaya dikenapasti atau mungkin tidak. Itu persoalan aku. Tapi aku akui bila dah ramai-ramai tu memang susah kawalan dengan provokasi menaikkan semangat bagi penentangan.

Aku bukan orang yang suka politik-politik ini, bagi aku politik itu busuk. Siapa sahaja yang naik pasti akan memburukkan satu sama lain. Percayalah. Ingatlah menyokong dan taksub pada orang tertentu itu hak anda. Tapi harus di ingat, bila anda kena tahan kena angkut masuk blackmaria polis. Fikirkan sapa yang akan jamin anda? Siapa? Siapa? Bini? Makbapak? Anak? Atau pemimpin yang anda taksub tadi? Jadi undang-undang itu tetap undang2. Anda akan tahu menilai dan hargai undang-undang bila anda di pihak yang memerlukan undang-undang untuk melepaskan anda.

Erk mana kambing tadi lari? Lembu dh lebam bergaduh sesama sendiri ni………